سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد به‌مناسبت روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، هاشمیه و ملک‌آباد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | خودمانی با یک راننده‌اتوبوس خانم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟
سرخط خبرها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

وضعیت قرمز و زرد آب در ۲۱ شهر استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۶۷۱۷
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
وضعیت قرمز و زرد آب در ۲۱ شهر استان خراسان رضوی
۲۱ شهر در استان خراسان رضوی از لحاظ وضعیت آبی در وضعیت زرد و قرمز هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در نشستی خبری گفت: از ۷۵ شهر تحت پوشش  این شرکت ۳۳ شهر در کلینیک تامین آب شرکت باید مراقبت شوند که از این تعداد پنج شهر نیشابور، تربت جام، گلبهار، مشهدریزه و شاندیز با  کسری آب ۱۵۰ لیتر در ثانیه مواجه هستند و نیاز آبی شان بیش از توان تولید آنهاست و به عبارتی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۱۶ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند و میزان تولید و مصرف آب در نقطه سر به سر قرار دارد و در ۱۲ شهر نیز به دنبال ارتقای وضعیت کیفی آب هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرحهایی خاص برای تامین آب این شهرها در دست انجام است اما در بخش مدیریت مصرف نیز شهروندان باید همکاری کنند.
علوی افزود: میزان هدررفت آب نیز در شهرهای استان ۳۰ درصد است که ۵۰ درصد این میزان هدررفت واقعی است و در شبکه توزیع در پی عوامل مختلف نظیر نشت و شکستگی شبکه هدر می رود و ۵۰ درصد نیز هدررفت ظاهری است که توسط انشعابات غیر مجاز مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد شبکه آب در شهرها و روستاهای استان معادل ۱۵ هزار کیلومتر فرسوده است که برای اصلاح آنها نیاز به اعتباری کلان است و در حال حاضر بر حسب اولویت برای اصلاح شبکه اقدام می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماه امسال ۵۶۸ فقره انشعاب آب غیر مجاز در شهرهای استان شناسایی شده‌ است.
علوی در خصوص شبکه فاضلاب شهری نیز افزود: ۳۰ درصد از جمعیت شهری معادل ۵۴۳ هزار نفر تحت پوشش این شرکت از خدمات فاضلاب در هفت شهر سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گلبهار، طرقبه، شاندیز و گناباد قرار دارند.
او اضافه کرد: دیروز نیز مذاکره با سرمایه‌گذار برای ساخت شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای خواف و تایباد و تکمیل شبکه سبزوار و ساخت تصفیه خانه جدید فاضلاب در سبزوار با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال نهایی شد و امیدواریم تا ۶ ماه آینده سرمایه‌گذار کار خود را آغاز کند.
یک میلیون و ۷۷۶ هزار نفر در ۷۵ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند و ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر نیز از شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخوردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->